Podkowi艅ski w malowaniu po numerach

W艂adys艂aw Podkowi艅ski i jego reprodukcje w malowaniu po numerach

W skr贸cie:

W艂adys艂aw Podkowi艅ski urodzi艂 si臋 w Warszawie w drugiej po艂owie XIX wieku. M艂ody W艂adys艂aw nie poszed艂 w 艣lady ojca i nie zosta艂 kolejarzem.聽 Mia艂 artystyczn膮 dusz臋, chcia艂 malowa膰 i realizowa膰 si臋 w tym kierunku. Razem z akrylowo mo偶esz namalowa膰 m.in. Sza艂 uniesie艅.

W艂adys艂aw Podkowi艅ski

W艂adys艂aw Podkowi艅ski urodzi艂 si臋 w Warszawie w drugiej po艂owie XIX wieku. M艂ody W艂adys艂aw nie poszed艂 w 艣lady ojca i nie zosta艂 kolejarzem.聽 Mia艂 artystyczn膮 dusz臋, chcia艂 malowa膰 i realizowa膰 si臋 w tym kierunku. Pragn膮艂 rozwija膰 sw贸j warsztat w wyniku, czego pojecha艂 do Akademii w Petersburgu. W Warszawie dorabia艂, jako rysownik postaci do 贸wczesnych gazet, jednak poza rodzinnym miastem nie mia艂 takich mo偶liwo艣膰. 呕y艂 w biedzie ucz膮c si臋 jednocze艣nie malarstwa. W Petersburgu zosta艂 zwolniony z op艂at na Akademii, jednak brak 艣rodk贸w do 偶ycia spowodowa艂, 偶e cz臋sto by艂 niedo偶ywiony, mieszka艂 w nieogrzewanych mieszkaniach. W konsekwencji doprowadzi艂o to m艂odego malarza do gru藕licy i ostatecznie do 艣mierci w wieku zaledwie 29 lat.

Spotkanie z impresjonizmem

Po okresie petersburskim uda艂 si臋 do Pary偶a, gdzie zetkn膮艂 si臋 z nowym nurtem, jakim by艂 impresjonizm. Nast臋pnie po powrocie w ojczyste strony sta艂 si臋 jego prekursorem po艣r贸d polskich malarzy. Polscy krytycy oraz grupy odbiorc贸w pocz膮tkowo nie byli przychylni nowemu kierunkowi wprowadzanemu przez Podkowi艅skiego, jednak m艂ody malarz by艂 zdecydowany i konsekwentny w realizowaniu swojej wizji artystycznej. Mimo wielokrotnego wr臋cz wy艣miewania jego pracy ze strony 艣rodowiska krytyk贸w oraz publiczno艣ci pracowa艂 wytrwale nad swoimi dzie艂ami. Z czasem sta艂 si臋 coraz bardziej rozpoznawanym malarzem wystawianym na salonach oraz docenianym artyst膮. Id膮c w 艣lady polskiego malarza mo偶na si臋 tw贸rczo realizowa膰 przy malowaniu po numerach z akrylowo. Jednocze艣nie maj膮c komfort, 偶e malujemy po numerach dla relaksu a nie oceny krytyk贸w.

Sza艂 uniesie艅

Obrazem, kt贸rym Podkowi艅ski najwyra藕niej zapisa艂 si臋 w dziejach polskiego malarstwa jest niew膮tpliwie 鈥濻za艂 uniesie艅鈥. To dzie艂o wywo艂a艂o niema艂y skandal obyczajowy po艣r贸d ogl膮daj膮cych wystaw臋 w Warszawie. Recenzje w prasie dotycz膮ce tego obrazu wr臋cz nap臋dza艂y spore grono kolejnych odwiedzaj膮cych. 鈥濻za艂 uniesie艅鈥, sza艂 przedstawiony w dziko艣ci konia, uniesienie wypisane na twarzy kobiety. To wszystko epatuje uczuciami i magnetyzuje widza. Kontrast w emocjach, kontrast w kolorystyce tak偶e nie pozostawia艂 odbiorcy oboj臋tnego na przedstawion膮 scen臋. Jedni postrzegali obraz Podkowi艅skiego, jako nowatorski manifest wycelowany w utarte kanony, inni za艣, jako demoralizuj膮cy i niemoralny przekaz ludzkich 偶膮dz. 鈥濻za艂 uniesie艅鈥 zszokowa艂 publiczno艣膰 mo偶na, by rzec dwukrotnie. Na pocz膮tku pojawienia si臋 na wystawie w aurze skandalu oraz na jej zako艅czenie. Na koniec bowiem zosta艂 on w szale zniszczony przez autora.

Fragment obrazu malowanego po numerach od akrylowo. W艂adys艂aw Podkowi艅ski, Sza艂 uniesie艅. (zobacz w sklepie akrylowo malowany po numerach Sza艂 uniesie艅)

Zniszczenie Sza艂u uniesie艅

W艂adys艂aw Podkowi艅ski na kilka dni przez zako艅czeniem ekspozycji dokona艂 dewastacji w艂asnej pracy. 聽No偶em poci膮艂, jednak nie ca艂y, lecz fragment obrazu, na kt贸rym znajdowa艂a si臋 posta膰 kobiety. S膮 przypuszczenia, 偶e posta膰 kobiety o alabastrowej sk贸rze przypomina艂a jego niespe艂nion膮 mi艂o艣膰. Niekt贸rzy twierdz膮, i偶 by艂 niezadowolony z efektu swojej pracy oraz braku nabywcy na swoje dzie艂o. Jeszcze inni uwa偶aj膮 ten czyn za prowokacj臋 ze strony samego artysty w celu zapisania si臋 w gronie rozpoznawalnych malarzy i nadaniu sobie jeszcze wi臋kszego rozg艂osu. Motyw贸w jego post臋powania mo偶na si臋 jedynie domy艣la膰. Jednocze艣nie mo偶na samemu wpa艣膰 w sza艂 tw贸rczy i namalowa膰 po numerach w艂asny 鈥濻za艂 uniesie艅鈥 z akrylowo.

Obraz zosta艂 uratowany i poddany renowacji, obecnie znajduje si臋 w Muzeum Narodowym w Krakowie, gdzie mo偶na podziwia膰 jego spore rozmiary i przekazane w nim emocje.聽 Mo偶emy r贸wnie偶 mie膰 go na w艂asno艣膰, maluj膮c po numerach z akrylowo to rozpoznawalne dzie艂o polskiego artysty.

Fragment oryginalnego obrazu W艂adys艂awa Podkowi艅skiego, Sza艂 uniesie艅. (zobacz w Wikimedia Commons)

0
Tw贸j koszyk jest pusty!

Nie doda艂e艣 do tej pory 偶adnych produkt贸w do koszyka.

Przegl膮daj produkty